המוחות שלך הם אוצר השווה מליארדים

כשילדים קטנים אומרים ‘אני רוצה’ הם מקבלים רוב מה שהם רוצים.
את הדור שלנו חנכו לא לרצות אלא להסתפק במה שי, מה שנותנים,
לכן בדור שלי רוב האנשים נשארו ברמה דומה לזאת של ההורים
גם מי שהתעלה נקרו בדרכו מעגלי הפסד (קוראים לזה דפוסי טרום לידה).

המוח של הילדים שהוריהם לא אומרים להם להסתדר עם מה שיש הוא מוח מכוון מטרה.
מוח מכוון מטרה משיג אותה בדרך זו או אחרת.

המוחות שלנו הם הפיסי, הרגשי, השכלי, האמונות/התניות
והמוח הרפטיליאני (מוח ההישרדות הנלחם בכל שינוי שאנחנו רוצים ליצור בחיינו)

בשיטת סילבה הצלחנו לשלוט ולתכנת תאי מוח שכלי
במגוון השיטות ההוליסטיות החוויתיות כיום אנחנו נעזרים במוח הרגשי ליצור מציאות חדשה.

את הדפוסים וההתניות חלקן משחררים בשרברבות הוליסטית
ואת המוח הרפטיליאני ‘מרמים’ ויוצרים מציאות חדשה כרצוננו דרך שיטת המכנה המשותף להצלחה.

הדבר החשוב ביותר לדעת הוא שאפשר להצליח,
ניתן להשיג מטרות, להתעשר, להיות מאושר, להצליח בעסקים, בזוגיות ובכל שנרצה
אם אנחנו מוכנים לשלוט על המוחות שלנו ולהראו להם כי ‘אנחנו נוהגים את רכב חיינו’ והמוחות פועלים לפי כיווני הנהיגה שלנו.

כל אחד יכול.

בברכה
דר’
אסתיה חטר גזה Mc.D
0547-234584 (בימי חול)

http://www.misti-holisti.co.il

דילמות אישיות

רפואה משלימה לגיל המעבר – מנופאוזה

רפואה משלימה לגיל המעבר – מנופאוזה
גיל המעבר הוא תקופה שבה מגיעה אל סיומה תקופת הפוריות של האישה, המתחילה בגיל ההתבגרות עם קבלת הווסת הראשונה.
משמעות המילה מנופאוזה מיונית: מנ – חודש פאוזה – הפסקה. התהליך עשוי להתרחש בגיל 45-55 , בכפוף למשתנים גנטיים, תנאי אקלים, השפעות סביבתיות וכו’.
גיל המעבר בארץ נע סביב הממוצע העולמי העומד על 50-52.
המנופאוזה יכולה להיות מוגדרת באופן צר כסופו של מחזור הווסת והפסקת חיי הפוריות של האישה, אבל גם מעבר פסיכולוגי ורוחני משמעותי ביותר. דוחות של אנתרופולוגים גילו שהנחות תרבותיות על הזדקנות ונשיות יכולות לפעול להגדלת הסימפטומים הגופניים או להפחתתם. אצל הסינים, למשל, שמעריצים את הגיל, אין מילה מקבילה ל”גלי חום”. המנופאוזה איננה נושא בסין, לפי ד”ר גיין פורצ’ינו, שהשתתפה בכנס הנשים הסיני-האמריקאי הראשון ב-1990. “הנשים שם מתעמלות, אוכלות מזון דל-שומן, ונוטלות צמחי מרפא לכל מחוש”. לעומת זאת, עבור מיליוני נשים בבריטניה הגדולה, ה”שינוי” הוא עדיין בחזקת הטאבו האחרון. רק אישה בריטית אחת מתוך עשר חלקה עם בעלה את חששותיה באשר למנופאוזה הקרבה, ובודדות שוחחו על כך עם רופאיהן. (מתוך סקר). בארצות הברית יש לנשים השפעה כמדעניות, רופאות, אחיות, משפטניות, עיתונאיות ועורכות כתבי-עת, וכאשר הן שמו את כובד-משקלן על פתיחת נושא זה בקונגרס ובתקשורת, שטף את החברה האמריקאית גל ענק של התעניינות במנופאוזה. המנופאוזה היא ציון דרך ביולוגי שדורש מהנשים להכיר במקום שבו הן נמצאות בחיים. זהו מעין טקס התקדשות והתקבלות את הבגרות השנייה שלהן. נשים שמקדישות זמן כדי להעריך את המקום שבו הן נמצאות, הינן מבחינה גופנית, פסיכולוגית ורוחנית, אלו שינועו קדימה. הן תהיינה יותר מאוזנות ופוריות בגיל החמישים והשישים.
מרגע הפסקת הפרשת האסטרוגן, ההורמון הנשי, ע”י השחלות, הביוץ מתחיל להיעלם ומתחילה ירידה בהורמון הפרוגסטרון. למרות ההדרגתיות המאפיינת תקופה זו, נשים רבות חוות את התופעות באופן חד.

קיימים 3 קבוצות של תסמינים:
1. התסמינים המידיים:
גלי חום,הפרעות בשינה, מצבי רוח, עצבנות ואי שקט, הלמות לב.
2. התסמינים של התקופה האמצעית:
ירידה בהורמוני המערכת האורוגניטלית: דרכי השתן והמין
ירידה חזקה בחשק המיני, כאבים במתן שתן,
“זיהומים” חוזרים בדרכי המין והשתן (אלו לא זיהומים על רקע חיידקי כי אם על רקע אטרופיה של דרכי המין: כלומר: הקירות הרב שכבתיים של הנרתיק נעשים דקים מאוד ולכן נוטים לפציעות).
3. תסמינים ארוכי טווח:
אוסטיאופורוזיס (בריחת סידן)
שינויים במערכת הלב וכלי הדם.
(בתקופה מאוחרת יותר) – אלצהיימר – מחלה הקשורה כנראה לרמות אסטרוגן
תסמין גלי החום:
כרבע מהנשים הסובלות מגלי חום מחפשות עזרה רפואית ויש נשים, אף כי מעטות, הסובלות ממצב זה שנים רבות לאחר המחזור האחרון. גלי החום נבדלים בעוצמתם ובמשכם מאישה לאישה אף ברוב המקרים הם נמשכים בין שלושים שניות לחמש דקות. התדירות אף היא לא קבועה: היא נעה מפעם פעמיים בשבוע ועד לשלושים עד חמישים פעם ביום. זמן הופעתם יכול להיות בלילות, ואז הם משבשים את איכות השינה וגורמים לעייפות ומצב רוח ירוד, והוא שכיח יותר במזג אויר חם ובתקופות של מתח נפשי.
תסמין הפרעות בשינה:
התסמין השני בשכיחותו שבגללו פונות נשים לעזרה רפואית. הקשיים הם בהירדמות ראשונית, התעוררות תכופה במהלך הלילה, התעוררות מוקדמת בבוקר, קושי בהירדמות לאחר התעוררות, שינה המופרעת ע”י חלומות, איכות שינה נמוכה, או שילוב של כמה קשיים. המקור השכיח ביותר לבעיות שינה היא פעילות גבוהה של מערכת העצבים האוטונומית עקב אירוע המשפיע על המצב הנפשי.
כאבים כרוניים :
כאבי שרירים ופרקים נפוצים מאוד בשלהי ולעיתים אף לפני גיל המעבר, עקב ירידה בפעילות השחלתית. בתקופה זו סובלות נשים מבעיות הקשורות בשלד והבאות לידי ביטוי בכאבי גוף, כיווצים, דלקות פרקים, שחיקת המפרקים ועוד. האוסטיאוארתריטיס (OSTEOOARTHRITIS ) נפוץ בקרב נשים פי שלושה מאשר אצל גברים, ודלקת פרקים מסוג RHEUMAOID ARTHRITIS משפיעה על פי שניים יותר נשים מגברים. גם כאבי שרירים ללא ממצא רפואי כלשהו תוקפים יותר נשים מגברים בגיל זה.
הטיפול השכיח (ברפואה קונוונציונלית):
טיפול בתחליפי הורמונים
HRT – HORMONAL REPLACEMENT THERAPY
– לנשים שיש רחם יש להוסיף פרוגסטרון (למניעת סרטן רירית הרחם)
והוא לא מתאים לנשים שנמנות עם קבוצת סיכון לסרטן שד, ולא מתאים לנשים שבמשפחתן היסטוריה של מחלות כלי דם, לב ואוסטיאופורוזיס.

המאפיינים הנפשיים/פסיכולוגיים שיכולים להופיע בתקופה זו:
• בושה ופחד מהשינוי המתרחש
• דימוי גוף שלילי
• מיניות – בעיות בתפקוד המיני, ירידה בחשק המיני
• ירידה בדימוי העצמי – בביטחון העצמי
• אובדן ערך כאישה וכאם כתוצאה מאובדן הפוריות
• משבר זהות – בדיקת ההישגים של העבר, שאלות לגבי העתיד
• כאישה: מהם התפקודים והמיקוד, איזה חלומות לא הוגשמו
• מצבי רוח משתנים – קיצוניות בין אופטימיות לפסימיות.
• דכדוך ותקווה, UPS & DOWNS , עצבנות ושלוה וכו’
• התקרבות אל הזקנה , מוות, אובדן הנעורים.
• התמודדות עם הזדקנות/מות ההורים.
• ה”קן המתרוקן” – ילדים שעוזבים את הבית.

טיפול מערכתי על פי גישת י.רחמים
טיפול מערכתי ב מנופאוזה מתבסס על הבנת האנרגיה המרכזית הפועלת באישה בתקופה כניסה לגיל המעבר .

הטיפול ברפואה משלימה כולל :
1. חיזוק מערכות מפתח בגוף ,
2. תמיכה רגשית – פרחי בך
3. ייעוץ תזונתי > בניית מקורות חוזקה פיזיים, אנרגטיים
4. חיזוק מערכת חיסונית
5. חיזוק מערכת הורומונאלית
6. דיקור
7. טיפול במוקסות
8. טיפול במגנטים רפואיים
9. טיפול בפרחי בך
10. טיפול באמצעות שמנים> ארומתרפיה
11. טיפול באמצעות חליטות
12. פעילות גופנית
13. לימוד והדרכה לביצוע טיפול עצמי באמצעות אור וצבע

בברכת רפואה שלמה ,
יוסף רחמים
מטפל בכיר ברפואה אינטגרטיבית
053-7738220

גיל המעבר

כאבי גב שלד ויציבה

ינון חפר אוסטאופת O.D
נותנים לך גב
כל מי שיש לו גב, יסבול בשלב מסוים בחייו מכאבים הנובעים מלחץ על עמוד השדרה. זאת תוצאה בלתי נמנעת של העובדה שאנו הולכים על שניים ולא על ארבע כמו הרבה בעלי חיים אחרים. התופעה של כאבי גב, פריצות דיסק וכו’ הולכת ומתגברת עם הגיל אבל גם צעירים סובלים ממנה. ינון חפר, אוסטאופת מומחה שרכש את השכלתו בחוץ לארץ וגר היום בקיבוץ כיסופים – מציע פתרון.
למי שלא מכיר, אוסטאופתיה היא שיטה שפותחה במאה ה 19 אוסטאופתיה יכולה להיות מוגדרת כשיטת ריפואי ידנית של חוסר תפקוד גופני או מכני של הגוף האנושי. ביחס למעורבותם של תהליכים פתולוגיים שיובילו לצמצום או להעלמות המחלה,השיטה כוללת עבודה פיסית לאיזון עצמות השלד, תפקוד שרירים ואיברים פנימיים וגם לריפוי המצב הביוכימי והרגשי.
איך עובדת השיטה ומה כרוך בתהליך הטיפולי?
“אוסטאופת מקצועי מוצא את הבעיה שמעבר לכאבים הפיסיים. בתהליך האבחון עושים ‘השלכה’ של הבעיה על כל הגוף כולל ברמת הרגש והנפש. אם למשל לאדם מסוים יש כאבי צוואר, יש למצוא קודם כל, את הסיבה הגורמת לכך. המפגש ביני ובין המטופל מתחיל בשיחה הכוללת גם בדיקת שרירים (קינסיולוגיה). אני מקשיב לתגובות המילוליות וגם מתבונן בהקפדה בשפת הגוף של המטופל ומכל הנתונים מגיע להבנה של מקור המחלה או הכאב שמטריד אותו. כאשר המטופל מבין ומודע לעובדות וגם מפנים שאורח החיים שלו אחראי לבעיותיו, הוא בדרך כלל, מוכן לעשות שינוי מתבקש. הכוונה לשינוי בהרבה תחומים החל מחשיבה נכונה, תזונה, צורת שינה, נעליים מתאימות ועוד. אני מסביר למטופלים כיצד עליהם לאזן ולשפר את אורח החיים שלהם על מנת להגיע לתוצאה מיטבית בטיפול. העבודה על התחום הפיסי (הגוף) דומה במקצת לפעולות של טכניקת הכירופרקטיקה וכוללת ‘מניפולציות’. ההבדל הגדול הוא שהאוסטאופתיה היא שיטה יותר עדינה ומותאמת אישית לכל אדם בהתאם לבעייתו הספציפית. וגם מיתיחסת לאברים הפנימים השיטה מבוססת על הבנת התפקוד הלקוי ברמה המכנית של תפקוד הגוף ותיקונם ,כמו גם טיפול בהיבטים הנפשיים. כאשר אני מטפל , הגוף כולו מתאזן ונוצרת סיטואציה בה הגוף מסוגל לרפא את עצמו”.
למה אתה מתכוון?
“כיום כבר ברור שהגוף והנפש מהוות יחידה אחת כוללת שחלקיה משפיעים אחד על השני. במפגש הראשון חשוב לעשות אבחון נכון ומדויק ואז תוך מספר קצר של טיפולים מתרחשת הקלה משמעותית וריפוי. במידת הצורך, ממשיכים לעבודת עומק כדי להבין מה מפריע בתהליך אבל בדרך כלל זה טיפול קצר מועד. לדעתי ולדעת חוקרים רבים וחשובים שלמדו את הנושא, הצד המנטלי והרגשי משפיע על הגוף במידה רבה, יותר ממה שאנו נוטים לחשוב ולהאמין. גם מחלות קשות וסופניות כמו סרטן נובעות ממקור פסיכולוגיה שמשב את פעילותו התקינה של הגוף וגורם למחלה להתפתח. לעיתים אבחון מקורות בעיית בריאות עמוקה וחמורה, לוקח זמן, אבל זה אפשרי והכרחי. סביר להניח שאדם אינו מודע וגם אם כן- לא יספר מה באמת מתרחש בעולמו הפנימי, בעשר דקות ראשונות של מפגש מול אדם זר. הדינאמיקה המתרחשת ביני ובין המטופל חשובה והיא מתרחשת בצורה תהליכית ומובנית. באופן כזה, מתאפשר למטופל לפתוח את ליבו בנינוחות ובגלוי. בניגוד לפסיכולוג שיכול לתת למטופלים שלו יעוץ והבנה מנטלית בלבד, באוסטאופתיה ניתן לתת תשובה עמוקה ורחבה יותר מכל ההיבטים”.
איך הגעת לתחום? כמה זמן אתה עוסק בזה? מה ייחודך?
“אני עוסק בתחום מזה כעשר שנים. למדתי את המקצוע בספרד במשך שש שנים והתנסיתי גם בעבודה בשיטות מגע נוספות. בין היתר למדתי מגוון עיסויים אבל תמיד הרגשתי ש’משהו’ היה חסר לי שם. את התשובות להשפעות הנפשיות על הגוף, מצאתי בסופו של דבר בתחום האוסטאופתיה והטנטרה, בהן אני עוסק עד היום בהצלחה מרובה. אני עובד בכיסופים, בקליניקה בנתיבות ובתל אביב, בבית חשמונאי וגם במסגרת קופת חולים לאומית באשדוד וקריית מלאכי. לדעתי, הייחוד שלי הוא שאני מאמין בביצוע עבודה הוליסטית, אנושית והגונה, מה שאומר שאני לא ‘מושך’ טיפולים. כסף זה לא הכל ועבורי – המקצוע הזה הוא הרבה יותר מעבר למקור פרנסה. אני עוזר לאנשים כדי שיבריאו וזה מה שמנחה אותי בטיפול”.
תוכל לתת דוגמה לטיפול מיוחד?
“במהלך השנים, יצא לי לטפל בהרבה מקרים קשים ומיוחדים במינם. בין היתר, היה לי מטופל בספרד, אדם אחרי שבץ מוחי שהיה מרותק לכיסא גלגלים. אחרי שני טיפולים בסך הכל הוא יצא מהקליניקה בהליכה. התברר שהבעיה שלו הייתה בעצם משבר בחיים הזוגיים שהוביל לתגובה פיסית קשה. במקרה אחר, הגיעה אליי ילדה בת שש עם שני מכשירי שמיעה על אוזניה. הילדה סבלה מלקות שמיעה קשה וכל הטיפולים הקונבנציונאליים לא עזרו לה. ילדים הם ‘נקודה רגישה’ מאוד אצלי והחלטתי שאני חייב לעזור לה. אחרי שעה וחצי של טיפול, הורידה את המכשירים והצהירה שהיא שומעת היטב. איך עשיתי את ה’נס’ הזה? טיפלתי בה באמצעות שיטת קרניו סקראל העובדת על עצמות הגולגולת. התוצאה הייתה מהפך ניסי וההסבר שלי להוריה הנדהמים היה שפשוט היה צריך לעבוד אתה נכון… מטופלת אחרת שהגיעה אליי בגלל ‘מחלת הנשיקה’ שגרמה לה לחולשה כללית קשה וריתקה אותה למיטה, גם היא נרפאה אחרי מספר קטן של טיפולים”.
מה אחוזי ההצלחה שלך?
“ישנם מקרים בודדים בהם המטופל אינו בשל מבחינה פסיכולוגית לשינוי. כך קורה לעיתים רחוקות, שגם אחרי טיפול ממושך אין תוצאות. האחריות של הטיפול הינה קודם כל נחלתו של המטופל ותפקידי הוא לעזור לו. אם אין שיתוף פעולה, הטיפול יכשל”.
ינון חפר, חזר לישראל אחרי שנים רבות בחו”ל, שם רכש את הכשרתו ועבד כמטפל ב אוסטאופתיה. לדבריו “אני נותן לרופאים לדאוג למחלות בזמן שאני דואג לבריאות”.
COM.MAGMAMASAJE. WWW

אוסטאוארתרופתיה היפרטרופית

הומאפתיה וחיסונים

הומאופתיה וחיסונים

חיסון מהווה נתינה של חומר מסוים לאוכלוסיה שלמה ללא הבחנה מבדלת. זהו גירוי היכול לגרום להופעת מחלה בשל שינוי במנגנון ההגנה של הגוף. ישנם כמה אופנים בהם הגוף יכול להגיב לאחר חיסון:

  • העדר תגובה כלשהיא לחיסון יכולה להראות שהמערכת שמגינה על הגוף בריאה ביותר אבל גם ההיפך, שהיא כל כך חלשה שאינה יכולה להגיב לפעולה שעשה החיסון.
  • תגובה עדינה כמו דלקת מקומית שתתפתח בעקבות חיסון תראה כי מנגנון ההגנה של הגוף חלש והתגובה תמשך זמן רב או תהפוך לכרונית.
  • תגובה חזקה יותר לחיסון עם חום וחלושה תראה כי התגובה של מערכת ההגנה של הגוף בריאה ומסוגלת להדוף השפעות זרות. חשוב לדעת כי במקרים כאלה יתכן והחיסון לא יהיה אפקטיבי.
  • תגובה מערכתית קשה עם סיבוכים היא המקרה הגרוע ביותר של תגובה לחיסונים ויכולה להיות חמורה ומתמשכת. מקרים כאלו מפורטים באתר של אגודת חסון.

 

בשל העובדה שקשה מאד להוכיח את הקשר בין החיסון לפריצה המחלה, ברוב המקרים , המערכת הרפואית אינה מכירה בנפגעי חיסונים ואינה יודעת כיצד לתקן את הנזק שנגרם. בקליניקות ההומאופתיות, רואים הרבה מקרים של הופעת מחלות אצל אנשים שהיו בריאים לחלוטין לפני החיסון.

בדרך כלל הטיפול ההומאופתי ינתן כרגיל והמטופל יקבל רמדי מדויקת למצבו , אך לעיתים בשל החיסון , לא ניתן יהיה לטפל במקרה עד שלא ניתן משהו ש”ינקה” או יסתור את השפעתו המזיקה של החיסון. לפעמים הפגיעה בעקבות החיסון אינה נובעת דווקא מגורם המחלה שהיה בחיסון (או חלק ממנו ) אלא דווקא מהחומרים המשמרים ששמים בחיסונים כדי שלא יתקלקלו.

אותם אנשים שרגישים לחדירה של גורם זר יגיבו לחיסון ויתפחו תגובה בהתאם לחוזקו של גופם והמערכת החיסונית שלו.

חשוב לבחון כל חיסון לגופו של עניין וחשוב במיוחד לא לחסן ילד אם בדיוק באותה תקופה חל שינוי משמעותי בחייו, כמו כניסה לגן חדש, הפסקת הנקה, החלפת דירה וכדומה.

חשוב לא לחסן ילד חולה או כזה שהחלים הרגע ממחלה כי המערכת החיסונית שלו ירודה מדי ולא תוכל להתמודד עם הגורם הזר שהוכנס לגוף בחיסון. שבועיים ללא נזלת, זה לא סימן לבריאות!

ילדים במשפחות שנפגעו מחיסונים יכולים להגיב קשה במיוחד ורצוי לשקול לא לחסן אותם כלל.

הפרעת קשב והיפראקטיביות

חיים עם הרגלים מעכבים

אחד מסימני הזיהוי של הרגל יעיל הוא יכולתו להקל ולהיטיב את חיינו. הרגל יעיל יכול לחסוך לנו זמן, כוחות ומשאבים אחרים. ואולם, מה קורה כשנוצר כשל ולא רק שההרגל הקיים אינו מיטיב איתנו אלא הוא הופך לגורם מעכב, מפריע ומקשה על ההתנהלות השוטפת שלנו? כיצד נזהה הרגל מעכב וכיצד הוא מתבטא בבית ובמסגרת החינוכית?

“אני רוצה לדעת איך אפשר להשליט סדר ומשמעת בגן בלי לצעוק ולכעוס כל היום. לפעמים אני מרגישה שהילדים בכלל לא מתייחסים למה שאני אומרת, הם ממשיכים לעשות מה שבא להם כאילו שהם בכלל לא שמעו אותי. לפעמים הם מסתכלים עליי כאילו שזאת הפעם הראשונה שאני מבקשת מהם לסדר או להיכנס לגן. אולי הם באמת לא מבינים מה אני רוצה מהם? זה גומר אותי שכל הזמן יש מתח וצעקות בגן. אני כבר לגמרי מבולבלת ולא יודעת מה לעשות. אולי אני בכלל לא מתאימה להיות גננת” – כך הציגה שרון (שם בדוי) את הצורך שלה בהדרכה וייעוץ חינוכי כגננת בגן חובה.

כמו שרון, גם יעל ואסף, הוריהם של תומר בן ה – 10, יפית בת ה – 6 ויאיר בן ה – 3 (שמות בדויים) הגיעו להדרכת הורים על מנת לגרום לילדיהם לשתף פעולה, לעזור ולגלות אחריות אישית. “אנחנו כבר מותשים” – אמר אסף. “כל היום אנחנו כמו במלחמה. בבקר למשל לתומר מאד חשוב לא לאחר לבית הספר, אז החלטנו שיעל אחראית על להלביש את הילדים ואני מכין ארוחת בקר וסנדוויצ’ים.. אבל כשהילדים קמים הם מיד מתיישבים מול הטלוויזיה ואז אנחנו צריכים לריב איתם כדי שיגמרו להתלבש ויבואו לאכול. אחר כך בחמש הדקות האחרונות פתאום לא מוצאים את הנעליים של יפית, אז כולם מתחילים לחפש את הנעליים שלה, ותומר צועק שהיא עושה בכווה ומתעצבן שהוא שוב מאחר, וכשכבר כולם מוכנים יאיר נזכר שהוא צריך לשירותים… בקיצור כולם יוצאים מהבית עצבניים וכועסים…”.

כשבקשתי מיעל ואסף לתאר את סדר היום בביתם התברר שהם אלה שמסדרים ואוספים בסוף היום משחקים וחפצים מפוזרים, עורכים ומפנים שולחן לפני ואחרי ארוחות, מחפשים ציוד ש”נעלם” וכ”ו, בעוד הילדים עצמם מתעלמים מהבקשות החוזרות שלהם לסדר / לאסוף / להחזיר למקום וכ”ו. “זה נשמע שאתם בעצם עובדים בשירות הילדים” – אמרתי בתגובה לתיאור. אט – אט גם התברר שיעל ואסף טרם התפנו להגדיר ולהקצות מקום קבוע לחפצים כמו נעליים, משחקי קופסא, ניירת, חומרי יצירה, כלי כתיבה וכ”ו. “לפעמים הבלגן בפינת האוכל ובסלון מטריף אותי ואז אני מתפרצת ולפעמים אני פשוט גמורה אז אני מתעלמת ומרימה ידיים” – אמרה יעל.

לצד ההבדלים בין החוויה של שרון כגננת לבין החוויה של יעל ואסף כהורים ניתן למצוא ביניהם מכנה משותף רחב למדי:

  • תסכול, חוסר שביעות רצון ונסיגה בביטחון העצמי של המבוגר כמנהיג.
  • פער משמעותי בין הרצוי למצוי.
  • חוסר איזון בין המאמץ וההשקעה הגבוהה של המבוגר לעומת חסך בשיתוף הפעולה של הילד.
  • אווירה של מתח ועצבנות, לעיתים סוערת ובלתי צפויה

שינוי הרגלים ועיצוב התנהגות רצויה

כמו שיעל ואסף שואפים להיטיב את האווירה המשפחתית בביתם גם שרון שואפת להיטיב את האקלים החינוכי בגן הילדים אותו היא מנהלת. בשני המקרים נדרש שינוי יזום שיוביל להטבה הרצויה. הרי סביר להניח שבלי שינוי משמעותי ב”דרך” או במסלול הנסיעה נגיע שוב ושוב לאותו ה”יעד” גם אם הוא אינו היעד שרצינו.

שינוי הרגלים ועיצוב מחדש של סגנון התנהגות כמוהו כהחלפת “משחק” אחד במשחק אחר, ולרוב הוא מורכב משני מהלכים מהותיים.

  • המהלך האחד הוא סגירתו של ה”משחק” בו שחקנו עד עכשיו. הכחדה של הרגל קודם, מעין פרידה או הפסקה של התנהגות קיימת. הליך זה מחייב עצירה ברורה והכרזה חד משמעית שאומרת: אנחנו לא רוצים יותר לשחק במשחק הזה. “שברנו את הכלים ויותר לא משחקים”. “מנהיג החבורה” חייב לגייס את שיתוף הפעולה של כלנו על מנת שנסכים להיפרד מהמשחק המוכר והידוע.
  • המהלך השני הוא פתיחתו של משחק חדש ובלתי מוכר. על מנת לשחק ולשלוט במשחק חדש עלינו להכיר את חוקיו, להתאמן ולהתנסות בו כמה שיותר. למידה של הרגל בלתי מוכר או הקנייה של התנהגות חדשה מצריכים “מורה נהיגה” אחראי ו”שיעורי נהיגה”. על מנת ללמוד את חוקיו של המשחק החדש מנהיג ה”חבורה” חייב להכיר ולשלוט במשחק שהוא רוצה להוביל. מורה הנהיגה חייב להיות בקיא בחוקי התנועה ובדרך בה הוא מורה לנו לנסוע.

על מנת ליישם הלכה למעשה את שני המהלכים בבית ו/או במסגרת החינוכית נדרש הסכם חברתי חדש או במילים אחרות “אמנה חברתית” שתגובש בין הילדים לבין המנהל האחראי (הורים, גננות, מטפלים, מחנכים, מדריכים..). 

זאת ועוד: הורים ומחנכים רבים מבקשים “הוראות הפעלה” שינחו אותם צעד אחר צעד כיצד להקנות הרגלים. רובם ככולם שואפים להגיע למצב בו הילד יפנים ויישם את ההרגלים בחיי היום יום באופן עצמאי ושוטף, בלי ויכוחים ובלי להקדיש לכך אנרגיות וזמן יקר.

צורך זה הניע אותי לכתוב מדריך מעשי עם הנחיות וכללי “עשה” שיסייעו לכל אלה המנסים להקנות הרגלים יעילים תוך הרחבה של התנהגויות רצויות ושיתופי פעולה בין מבוגרים לילדים.

בתוך כך ראוי להדגיש שהמדריך מציג הנחיות כלליות בלבד. לכל ילד ולכל מבוגר יש קצב אישי, סגנון למידה, נטיות, תחומי חוזק ותחומי קושי משלו. לכל “ארגון” בין אם הוא משפחה או מסגרת חינוכית יש נהלים, עקרונות וסולם ערכים שמנחים אותו. לפיכך יישום ההנחיות בבית ו/או במסגרת החינוכית מחייב שיקול דעת והתאמה לתנאים, לצרכים ולאפיונים הייחודיים של המסגרת, של הילד ושל והמבוגר המוביל.

לחצו כאן כדי לקבל עדכונים על מאמרים חדשים של כרמית אלון

שאלות בנושאי אימון אישי

פנקריאטיטיס

דלקת לבלב היא מחלה קשה וחמורה שעלולה להסתיים במוות!

קשה מאוד לאבחן את המחלה, אבל זיהוי מהיר וטיפול מתאים יכולים להציל חיים!

במקרים של חשד לדלקת לבלב יש צורך בתהליך אבחון הכולל לרוב בדיקות דם, אולטרסאונד בטן ולעיתים בדיקות נוספות.

הטיפול מצריך אשפוז עם אינפוזיה, אנטיביוטיקה ותרופות נוספות לווריד.

למידע נוסף, אבחון וטיפול כנסו ללינק הבא:

http://mayer-vet.com/wordpress-he/?page_id=1632

בריאות חיות מחמד (כלבים וחתולים)

מדוע אנשים רוצים אימון אישי ולמי הוא מתאים?

אנשים רבים רוצים אימון אישי  כי זה הוא אמצעי אופטימי ומעשי ליצירת עתיד טוב יותר, כלי יעיל לעשיית שינוי שמוביל לחיים משמעותיים ומספקים יותר. שיטת האימון הולכת ותופסת תאוצה ברחבי העולם משום שכמוה כמנוף להתפתחות אישית ומקצועית. דרך האימון זה פשוט קורה.

כמעט לכל אחד מאיתנו יש חזון אישי המאגד בתוכו מכלול של רצונות, משאלות והעדפות שאנחנו שואפים לממש בחיינו האישיים (משפחה, חברים, קהילה) או בחיינו המקצועיים (קריירה, יזמות, השפעה). רובנו גם מאמצים לעצמנו סולם של ערכים אישיים המשפיעים על חיינו באופן מודע ובלתי מודע.

האימון האישי (Coaching) מאתגר את המתאמן ליצור איזון והלימה בין החזון והערכים האישיים החשובים לו לבין המתרחש בחייו בפועל. נראה שההקלה שחוו מתאמנים רבים שליוויתי, שביעות הרצון שביטאו במילות הסיכום והשינוי המשמעותי שהובילו מבטאים היטב את חשיבות האיזון ותרומתו לרווחה האישית שלנו.

3 הנחות יסוד באימון אישי

  • כל אדם הוא ייחודייצירתישלם ובעל משאבים אישיים.

  • בירור מעמיק והגדרה מדויקת של החזון האישי מסמנים את אבני הדרך לקראת מימושו בפועל.

  • הכרה בערכים ובכישורים האישיים במקביל לחיזוק השרירים” החלשים ממריצים את האדם להתפתח ולשפר את תפקודו במעגלי החיים השונים.

אז מה באמת גורם לזה להצליח? איך זה עובד? 

תהליך האימון אשר בלועזית מכונה קואצ’ינג ממוקד במה שיש “כאן ועכשיו”, בצרכים, בהעדפות ובשאיפות האישיות של כל מתאמן. זה הוא תהליך מעשי וקצר שתכליתו להעצים את המתאמן וליצור הטבה ממשית בחייו. ההכרה ב”חצי הכוס המלאה” ובשפע האפשרי בד בבד עם הברית הטיפולית הנרקמת בין המאמן למתאמן משרים ביטחון ומספקים מרחב מוגן התורם להעצמה אישית ולתוצאות מפתיעות.

ניתן להשוות את המסע במעגלי החיים למכונית הנוסעת ממקום למקום. בבגרותנו אנחנו מקבלים “רישיון” לתפוס במכונית הזו את מקום הנהג. כנהגים אנחנו מביטים למרחב, מחפשים את מיקומנו במפה ובוחרים את יעד הנסיעה. אנחנו אחראים לבחון את מצב התנועה וגם לוודא שהמכונית כשירה לעמוד בנסיעה. במרבית המקרים אנחנו נוסעים קדימה ומדי פעם גם אחורה. פה ושם אנחנו בהאטה או המתנה, ולפעמים עלינו לתור אחר חניה לצורך עצירה. מה עוד? נכון: מעת לעת עלינו גם לתדלק, להוסיף שמן, למלא אוויר… 

במהלך האימון חוזרת ועולה שוב ושוב שאלה מרכזית אשר כמוה כמצפן המורה את הכיוון: “כיצד אני רוצה לחיות את חיי?”. שאלה זו נועדה להרחיב את המודעות של המתאמן לאופן בו הוא שואף לנהל את עצמו ולנווט את חייו. היא מאתגרת אותו לחפש כל העת את השביל שיסייע לו להמשיך במסלול אל עבר היעד – חזונו האישי. 

כשהנהג יודע לאן פניו מועדות הוא מחפש אמצעי הגעה ליעד שנבחר. הוא מסמן לעצמו מסלול מועדף, אוסף מידע, מגייס משאבים ובסופו של דבר יוצא לכיוון היעד. כמו הנהיגה גם הצעידה המאתגרת אל עבר החזון מחייבת את המתאמן להרחיב את המודעות העצמית שלו, להתגבר על חסמים ולגייס את מרב המשאבים העומדים לרשותו:

עליו להכיר את צרכיו האישיים, את יכולותיו וגם את מגבלותיו. עליו לרתום את ניסיונו הקודם ולנכס לעצמו את הערכים, הנטיות, הכישורים וההצלחות שצבר. זאת ועוד: עליו להאמין ולסמוך על עצמו, לגייס מוטיבציה ובסופו של דבר גם “לעשות מעשה”. למתוח שריר על מנת ליהנות מדרכים חדשות, מחוויות ואתגרים פחות מוכרים לו. וכן: כמו כל נהג גם הוא ראוי לקבל קרדיט. עליו לתת לעצמו אשראי לשגיאות, לטעויות, לקשיים וכישלונות בגין היותו אדם בשר ודם כמוני וכמוך, שלם אך בלתי מושלם.

הקשר האישי, דפוסי התקשורת, הדיונים, השיחות, השאלות והכלים המקצועיים בהם נעזר המאמן האישי כמוהם כ”תחנת הדלק” של המתאמן. הם מאפשרים לו לקחת אוויר ולמלא מצברים, מאתגרים אותו לגייס את מכלול המשאבים האישיים שלו, לתרגל ולחזק את שריריו החלשים ולהתקדם אל הכיוון הרצוי לו. כל אלה מסייעים לו לבחור את המסלול הנכון לו כאן ועכשיו.

הבחירה החופשית ו”החזרה למסלול” מפחיתים את המצוקה שחווה המתאמן בגין הפער בין המצוי לרצוי ומשפרים מאד את הדימוי והביטחון העצמי שלו. תחושת ההקלה ממריצה אותו לפתח את כישוריו האישיים ומעניקה לו הוויה של מימוש עצמי. כל אלה תורמים תרומה נכבדה לרווחה האישית ולשביעות הרצון שלו מחייו. 

לסיכום: תהליך האימון האישי מחזק את תחושת המסוגלות של המתאמן, מעודד ומניע אותו להפיק תוצאות מוחשיות. הוא מזמין אנשים טובים באמצע הדרך” להשקיף אל המסלול שעשו ואל זה שמולם.לאסוף ציוד אישי” של תכונותערכיםכישורים והישגים שצברו ולרגע קט להקשיב, להתבונן ולפגוש את עצמם. לברר מה חשוב להם ולאן פניהם מועדותמה נחוץ להםמה מסייע, מה מעכב ומה מוטב לשנות.למלא מצברים ולנוע הלאה אל השביל אותו בחרו כמחוז חפצם.

למי מתאים האימון האישי?

  • האם גם אתם מרגישים לפעמים תקועים / מבולבלים / מאוכזבים / מתוסכלים? אומרים לעצמכם ש – “חייבים לטפל בנושא” ובכל זאת דוחים את ה”נושא” שוב ושוב?

  • האם אתם נמצאים בפרשת דרכים, צריכים לקבל החלטה או חוששים מפני מעבר או שינוי משמעותי?

  • לא בטוחים מה לעשות עם עצמכם? המתחים והלחצים בחייכם משפיעים על מצב הרוח והתפקוד שלכם?

  • הצורך לשינוי חיובי מלווה אתכם ללא הרף אך אינכם יודעים איך ואיפה להתחיל?

בקיצור, האם גם אתם מחפשים מישהו מקצועי כדי להתייעץ איתו על משהו שמטריד אתכם בתחום האישי, הבין – אישי, המקצועי, המשפחתי?  

ובכן, תאמינו או לא, אבל אתם לא לבד!

כולנו מוצאים לפעמים את עצמנו טרודים בשאלות, מרגישים ספקות לגבי מקומנו בעבודה, במשפחה, במערכות יחסים ובכלל – בחיים. רובנו זקוקים מעת לעת לדחיפה קטנה, למנת עידוד, הקשבה ומילה טובה, ומכאן הכול אפשרי. 

האימון האישי מתאים לכל מי שמתמודד עם שאלות כאלה ונותן מענה מעשי למצבי חיים שונים בעתות לחץ, משבר, שינוי ומעבר.

המאמן או המאמנת מאפשרים למתאמן לדבר ולהקשיב לעצמו – בנוכחותי. כאשר אנחנו מדברים בקול רם ושומעים את עצמנו דרך האוזניים שלנו אנחנו מצליחים לפגוש את עצמנו ולהקשיב לקול הפנימי שלנו. 

שאלות בנושאי אימון אישי

תבלינים מנצחים במטבח הביתי

 

בריאות- מהי?

הגדרת המילה בריאות ע”פ ארגון הבריאות העולמי:
“מצב של תחושת רווחה מלאה (
WELL BEING) מבחינה גופנית, נפשית וחברתית “.

השאירו את התרופות בסיר הכימאי אם אתם יכולים לרפא את החולה בעזרת מזון[היפוקרטס]

 

הנטורופתיה רואה בתזונה לא רק דרך לשמר בריאות ולמנוע מחלות, אלא גם לטפל בהן.

אחת הדרכים בנטורופתיה לשמור על בריאותינו היא בעזרת צמחי מרפא, אך לא תמיד יש צורך ללכת רחוק ולהתחיל לבלוע תוספי מזון.

אפשר להתחיל את המודעות בבית, בהכרת מדף התבלינים.

ידוע שלתבלינים רבים ערך תרפויטי על מערכות הגוף השונות.

אסקור כאן חלק מהם.

כורכום: דלקת מפרקים ניוונית (OA), מחלות מעיים דלקתיות (IBD), סרטן (תמיכה ומניעה).
אי-סדירות מחזור חודשי, בחילותדלקת כיסדרכי המרה, חולשת מערכת העיכול, יתר כולסטרול, יתר קרישות הדם, יתר שומנים בדםכיב פפטי (אולקוס), ליקויים בתפקודי הכבד, מחלות דלקתיות של רקמת החיבור, פינוי רעלים (דה-טוקסיפיקציה), פסוריאזיס, פציעות (חיצוני)שיגדון (גאוט), שיגרון (ראומטיזם).

קינמון:  חום גבוה, קשיי עיכול עם גזים, שפעת והצטננות.
בחילות, הפרשות וגינליות, חולשת מערכת העיכול, חוסר תיאבון (אנורקסיה), יצר מיני ירוד, כאבי מפרקיםשרירים, ליקויים באספקת הדם ההיקפית, נזלת, סוכרת, שיעול ליחתי, שלשול (כרוני), תסמונת המעי הרגיז (IBS), תשישות וחולשה.

רוזמרין: חולשת מערכת העצבים, ליקויים באספקת הדם ההיקפית, תשישות וחולשה.
אלצהיימר, חולשת מערכת העיכול, כאבי מפרקים ושרירים, כאבי עצבים, כושר ריכוז לקוי, לחץ דם נמוך, מגרנה, נוקשות מערכת השלד, נשירת שיער*, שיגרון (ראומטיזם), שיטיון (דמנסיה).

טימין :ברונכיטיס , זיהומים ודלקות במערכת הנשימה התחתונה, זיהומים אקוטיים במערכת העיכול, שיעול ליחתי, דימומים ודלקות בחניכיים (חיצוני).

ג’ינג’ר :בחילות, הקאותקשיי עיכול עם גזים, דלקת מפרקים ניוונית (OA), דלקת מפרקים ריאומטית (RA), זיהומים אקוטיים במערכת העיכול, יתר קרישות הדם, כאבי מפרקיםשרירים, נזלת, צרבת, ריפלוקס, שיעול ליחתי.

שומר: שומר מחמם, משתן, מניב חלב (ולכן מצוין כתה לנשים מניקות) ומחטא. משתמשים ב שומר במצב של קשיי עיכול עם גזים ועויתות מעיים, הפרעות מעיים, כאבים בקיבה עם תחושת שובע ונפיחות, בחילות ושיהוקים.

חרדל: ממריץ חיצוני המאיץ את זרימת הדם באיזור ובכך מרפה כאב שרירים, במצבים של חום גבוה, התקררויות ושפעת

סלרי :במצבים של ראומטיזם, ארטריטיס וגאוט , השפעה משתנת על הגוף ומכאן יעילותם למצבים לעיל, מחטא למערכת השתן.

פטרוזיליה: עשירה ביותר בוויטמינים ובמינרלים, בעיקר ברזל, והיא נחשבת למחזקת הכבד. השפעתה העיקרית היא השפעה משתנת, בשל כך חליטת עלי פטרוזיליה יעילה להמסת אבני כליה כמו-כן ניתן להשתמש בחליטת העלים לטיפול בשעורה ובנפיחות בעיניים.

 חילבה: תורם להורדת רמת הסוכר בדם, כמו-כן יש לה השפעה בהורדת לחץ-דם גבוה, וכן משתמשים בה נגד כאבים, נפיחויות, דלקות מעיים וטחורים.

סומק: מוריד רמות סוכר בדם, מחזק, הרטבת לילה, דליפת שתן, השתנה תכופהדחופה, שלשול (אקוטי), שלשול (כרוני).

ולסיכום,

עם מעט תשומת לב לאיכות המזון ואופן התיבול שלו, נוכל לייעל את תפקודי הגוף השונים ובכך אף לשפר את איכות החיים שלנו.

בברכת בריאות טובה, שירלי ארד, נטורופתית.

תזונה
עוד מאמרים!