הומאפתיה וחיסונים

הומאופתיה וחיסונים

חיסון מהווה נתינה של חומר מסוים לאוכלוסיה שלמה ללא הבחנה מבדלת. זהו גירוי היכול לגרום להופעת מחלה בשל שינוי במנגנון ההגנה של הגוף. ישנם כמה אופנים בהם הגוף יכול להגיב לאחר חיסון:

  • העדר תגובה כלשהיא לחיסון יכולה להראות שהמערכת שמגינה על הגוף בריאה ביותר אבל גם ההיפך, שהיא כל כך חלשה שאינה יכולה להגיב לפעולה שעשה החיסון.
  • תגובה עדינה כמו דלקת מקומית שתתפתח בעקבות חיסון תראה כי מנגנון ההגנה של הגוף חלש והתגובה תמשך זמן רב או תהפוך לכרונית.
  • תגובה חזקה יותר לחיסון עם חום וחלושה תראה כי התגובה של מערכת ההגנה של הגוף בריאה ומסוגלת להדוף השפעות זרות. חשוב לדעת כי במקרים כאלה יתכן והחיסון לא יהיה אפקטיבי.
  • תגובה מערכתית קשה עם סיבוכים היא המקרה הגרוע ביותר של תגובה לחיסונים ויכולה להיות חמורה ומתמשכת. מקרים כאלו מפורטים באתר של אגודת חסון.

 

בשל העובדה שקשה מאד להוכיח את הקשר בין החיסון לפריצה המחלה, ברוב המקרים , המערכת הרפואית אינה מכירה בנפגעי חיסונים ואינה יודעת כיצד לתקן את הנזק שנגרם. בקליניקות ההומאופתיות, רואים הרבה מקרים של הופעת מחלות אצל אנשים שהיו בריאים לחלוטין לפני החיסון.

בדרך כלל הטיפול ההומאופתי ינתן כרגיל והמטופל יקבל רמדי מדויקת למצבו , אך לעיתים בשל החיסון , לא ניתן יהיה לטפל במקרה עד שלא ניתן משהו ש”ינקה” או יסתור את השפעתו המזיקה של החיסון. לפעמים הפגיעה בעקבות החיסון אינה נובעת דווקא מגורם המחלה שהיה בחיסון (או חלק ממנו ) אלא דווקא מהחומרים המשמרים ששמים בחיסונים כדי שלא יתקלקלו.

אותם אנשים שרגישים לחדירה של גורם זר יגיבו לחיסון ויתפחו תגובה בהתאם לחוזקו של גופם והמערכת החיסונית שלו.

חשוב לבחון כל חיסון לגופו של עניין וחשוב במיוחד לא לחסן ילד אם בדיוק באותה תקופה חל שינוי משמעותי בחייו, כמו כניסה לגן חדש, הפסקת הנקה, החלפת דירה וכדומה.

חשוב לא לחסן ילד חולה או כזה שהחלים הרגע ממחלה כי המערכת החיסונית שלו ירודה מדי ולא תוכל להתמודד עם הגורם הזר שהוכנס לגוף בחיסון. שבועיים ללא נזלת, זה לא סימן לבריאות!

ילדים במשפחות שנפגעו מחיסונים יכולים להגיב קשה במיוחד ורצוי לשקול לא לחסן אותם כלל.

הפרעת קשב והיפראקטיביות

חיים עם הרגלים מעכבים

אחד מסימני הזיהוי של הרגל יעיל הוא יכולתו להקל ולהיטיב את חיינו. הרגל יעיל יכול לחסוך לנו זמן, כוחות ומשאבים אחרים. ואולם, מה קורה כשנוצר כשל ולא רק שההרגל הקיים אינו מיטיב איתנו אלא הוא הופך לגורם מעכב, מפריע ומקשה על ההתנהלות השוטפת שלנו? כיצד נזהה הרגל מעכב וכיצד הוא מתבטא בבית ובמסגרת החינוכית?

“אני רוצה לדעת איך אפשר להשליט סדר ומשמעת בגן בלי לצעוק ולכעוס כל היום. לפעמים אני מרגישה שהילדים בכלל לא מתייחסים למה שאני אומרת, הם ממשיכים לעשות מה שבא להם כאילו שהם בכלל לא שמעו אותי. לפעמים הם מסתכלים עליי כאילו שזאת הפעם הראשונה שאני מבקשת מהם לסדר או להיכנס לגן. אולי הם באמת לא מבינים מה אני רוצה מהם? זה גומר אותי שכל הזמן יש מתח וצעקות בגן. אני כבר לגמרי מבולבלת ולא יודעת מה לעשות. אולי אני בכלל לא מתאימה להיות גננת” – כך הציגה שרון (שם בדוי) את הצורך שלה בהדרכה וייעוץ חינוכי כגננת בגן חובה.

כמו שרון, גם יעל ואסף, הוריהם של תומר בן ה – 10, יפית בת ה – 6 ויאיר בן ה – 3 (שמות בדויים) הגיעו להדרכת הורים על מנת לגרום לילדיהם לשתף פעולה, לעזור ולגלות אחריות אישית. “אנחנו כבר מותשים” – אמר אסף. “כל היום אנחנו כמו במלחמה. בבקר למשל לתומר מאד חשוב לא לאחר לבית הספר, אז החלטנו שיעל אחראית על להלביש את הילדים ואני מכין ארוחת בקר וסנדוויצ’ים.. אבל כשהילדים קמים הם מיד מתיישבים מול הטלוויזיה ואז אנחנו צריכים לריב איתם כדי שיגמרו להתלבש ויבואו לאכול. אחר כך בחמש הדקות האחרונות פתאום לא מוצאים את הנעליים של יפית, אז כולם מתחילים לחפש את הנעליים שלה, ותומר צועק שהיא עושה בכווה ומתעצבן שהוא שוב מאחר, וכשכבר כולם מוכנים יאיר נזכר שהוא צריך לשירותים… בקיצור כולם יוצאים מהבית עצבניים וכועסים…”.

כשבקשתי מיעל ואסף לתאר את סדר היום בביתם התברר שהם אלה שמסדרים ואוספים בסוף היום משחקים וחפצים מפוזרים, עורכים ומפנים שולחן לפני ואחרי ארוחות, מחפשים ציוד ש”נעלם” וכ”ו, בעוד הילדים עצמם מתעלמים מהבקשות החוזרות שלהם לסדר / לאסוף / להחזיר למקום וכ”ו. “זה נשמע שאתם בעצם עובדים בשירות הילדים” – אמרתי בתגובה לתיאור. אט – אט גם התברר שיעל ואסף טרם התפנו להגדיר ולהקצות מקום קבוע לחפצים כמו נעליים, משחקי קופסא, ניירת, חומרי יצירה, כלי כתיבה וכ”ו. “לפעמים הבלגן בפינת האוכל ובסלון מטריף אותי ואז אני מתפרצת ולפעמים אני פשוט גמורה אז אני מתעלמת ומרימה ידיים” – אמרה יעל.

לצד ההבדלים בין החוויה של שרון כגננת לבין החוויה של יעל ואסף כהורים ניתן למצוא ביניהם מכנה משותף רחב למדי:

  • תסכול, חוסר שביעות רצון ונסיגה בביטחון העצמי של המבוגר כמנהיג.
  • פער משמעותי בין הרצוי למצוי.
  • חוסר איזון בין המאמץ וההשקעה הגבוהה של המבוגר לעומת חסך בשיתוף הפעולה של הילד.
  • אווירה של מתח ועצבנות, לעיתים סוערת ובלתי צפויה

שינוי הרגלים ועיצוב התנהגות רצויה

כמו שיעל ואסף שואפים להיטיב את האווירה המשפחתית בביתם גם שרון שואפת להיטיב את האקלים החינוכי בגן הילדים אותו היא מנהלת. בשני המקרים נדרש שינוי יזום שיוביל להטבה הרצויה. הרי סביר להניח שבלי שינוי משמעותי ב”דרך” או במסלול הנסיעה נגיע שוב ושוב לאותו ה”יעד” גם אם הוא אינו היעד שרצינו.

שינוי הרגלים ועיצוב מחדש של סגנון התנהגות כמוהו כהחלפת “משחק” אחד במשחק אחר, ולרוב הוא מורכב משני מהלכים מהותיים.

  • המהלך האחד הוא סגירתו של ה”משחק” בו שחקנו עד עכשיו. הכחדה של הרגל קודם, מעין פרידה או הפסקה של התנהגות קיימת. הליך זה מחייב עצירה ברורה והכרזה חד משמעית שאומרת: אנחנו לא רוצים יותר לשחק במשחק הזה. “שברנו את הכלים ויותר לא משחקים”. “מנהיג החבורה” חייב לגייס את שיתוף הפעולה של כלנו על מנת שנסכים להיפרד מהמשחק המוכר והידוע.
  • המהלך השני הוא פתיחתו של משחק חדש ובלתי מוכר. על מנת לשחק ולשלוט במשחק חדש עלינו להכיר את חוקיו, להתאמן ולהתנסות בו כמה שיותר. למידה של הרגל בלתי מוכר או הקנייה של התנהגות חדשה מצריכים “מורה נהיגה” אחראי ו”שיעורי נהיגה”. על מנת ללמוד את חוקיו של המשחק החדש מנהיג ה”חבורה” חייב להכיר ולשלוט במשחק שהוא רוצה להוביל. מורה הנהיגה חייב להיות בקיא בחוקי התנועה ובדרך בה הוא מורה לנו לנסוע.

על מנת ליישם הלכה למעשה את שני המהלכים בבית ו/או במסגרת החינוכית נדרש הסכם חברתי חדש או במילים אחרות “אמנה חברתית” שתגובש בין הילדים לבין המנהל האחראי (הורים, גננות, מטפלים, מחנכים, מדריכים..). 

זאת ועוד: הורים ומחנכים רבים מבקשים “הוראות הפעלה” שינחו אותם צעד אחר צעד כיצד להקנות הרגלים. רובם ככולם שואפים להגיע למצב בו הילד יפנים ויישם את ההרגלים בחיי היום יום באופן עצמאי ושוטף, בלי ויכוחים ובלי להקדיש לכך אנרגיות וזמן יקר.

צורך זה הניע אותי לכתוב מדריך מעשי עם הנחיות וכללי “עשה” שיסייעו לכל אלה המנסים להקנות הרגלים יעילים תוך הרחבה של התנהגויות רצויות ושיתופי פעולה בין מבוגרים לילדים.

בתוך כך ראוי להדגיש שהמדריך מציג הנחיות כלליות בלבד. לכל ילד ולכל מבוגר יש קצב אישי, סגנון למידה, נטיות, תחומי חוזק ותחומי קושי משלו. לכל “ארגון” בין אם הוא משפחה או מסגרת חינוכית יש נהלים, עקרונות וסולם ערכים שמנחים אותו. לפיכך יישום ההנחיות בבית ו/או במסגרת החינוכית מחייב שיקול דעת והתאמה לתנאים, לצרכים ולאפיונים הייחודיים של המסגרת, של הילד ושל והמבוגר המוביל.

לחצו כאן כדי לקבל עדכונים על מאמרים חדשים של כרמית אלון

שאלות בנושאי אימון אישי

פנקריאטיטיס

דלקת לבלב היא מחלה קשה וחמורה שעלולה להסתיים במוות!

קשה מאוד לאבחן את המחלה, אבל זיהוי מהיר וטיפול מתאים יכולים להציל חיים!

במקרים של חשד לדלקת לבלב יש צורך בתהליך אבחון הכולל לרוב בדיקות דם, אולטרסאונד בטן ולעיתים בדיקות נוספות.

הטיפול מצריך אשפוז עם אינפוזיה, אנטיביוטיקה ותרופות נוספות לווריד.

למידע נוסף, אבחון וטיפול כנסו ללינק הבא:

http://mayer-vet.com/wordpress-he/?page_id=1632

בריאות חיות מחמד (כלבים וחתולים)

מדוע אנשים רוצים אימון אישי ולמי הוא מתאים?

אנשים רבים רוצים אימון אישי  כי זה הוא אמצעי אופטימי ומעשי ליצירת עתיד טוב יותר, כלי יעיל לעשיית שינוי שמוביל לחיים משמעותיים ומספקים יותר. שיטת האימון הולכת ותופסת תאוצה ברחבי העולם משום שכמוה כמנוף להתפתחות אישית ומקצועית. דרך האימון זה פשוט קורה.

כמעט לכל אחד מאיתנו יש חזון אישי המאגד בתוכו מכלול של רצונות, משאלות והעדפות שאנחנו שואפים לממש בחיינו האישיים (משפחה, חברים, קהילה) או בחיינו המקצועיים (קריירה, יזמות, השפעה). רובנו גם מאמצים לעצמנו סולם של ערכים אישיים המשפיעים על חיינו באופן מודע ובלתי מודע.

האימון האישי (Coaching) מאתגר את המתאמן ליצור איזון והלימה בין החזון והערכים האישיים החשובים לו לבין המתרחש בחייו בפועל. נראה שההקלה שחוו מתאמנים רבים שליוויתי, שביעות הרצון שביטאו במילות הסיכום והשינוי המשמעותי שהובילו מבטאים היטב את חשיבות האיזון ותרומתו לרווחה האישית שלנו.

3 הנחות יסוד באימון אישי

  • כל אדם הוא ייחודייצירתישלם ובעל משאבים אישיים.

  • בירור מעמיק והגדרה מדויקת של החזון האישי מסמנים את אבני הדרך לקראת מימושו בפועל.

  • הכרה בערכים ובכישורים האישיים במקביל לחיזוק השרירים” החלשים ממריצים את האדם להתפתח ולשפר את תפקודו במעגלי החיים השונים.

אז מה באמת גורם לזה להצליח? איך זה עובד? 

תהליך האימון אשר בלועזית מכונה קואצ’ינג ממוקד במה שיש “כאן ועכשיו”, בצרכים, בהעדפות ובשאיפות האישיות של כל מתאמן. זה הוא תהליך מעשי וקצר שתכליתו להעצים את המתאמן וליצור הטבה ממשית בחייו. ההכרה ב”חצי הכוס המלאה” ובשפע האפשרי בד בבד עם הברית הטיפולית הנרקמת בין המאמן למתאמן משרים ביטחון ומספקים מרחב מוגן התורם להעצמה אישית ולתוצאות מפתיעות.

ניתן להשוות את המסע במעגלי החיים למכונית הנוסעת ממקום למקום. בבגרותנו אנחנו מקבלים “רישיון” לתפוס במכונית הזו את מקום הנהג. כנהגים אנחנו מביטים למרחב, מחפשים את מיקומנו במפה ובוחרים את יעד הנסיעה. אנחנו אחראים לבחון את מצב התנועה וגם לוודא שהמכונית כשירה לעמוד בנסיעה. במרבית המקרים אנחנו נוסעים קדימה ומדי פעם גם אחורה. פה ושם אנחנו בהאטה או המתנה, ולפעמים עלינו לתור אחר חניה לצורך עצירה. מה עוד? נכון: מעת לעת עלינו גם לתדלק, להוסיף שמן, למלא אוויר… 

במהלך האימון חוזרת ועולה שוב ושוב שאלה מרכזית אשר כמוה כמצפן המורה את הכיוון: “כיצד אני רוצה לחיות את חיי?”. שאלה זו נועדה להרחיב את המודעות של המתאמן לאופן בו הוא שואף לנהל את עצמו ולנווט את חייו. היא מאתגרת אותו לחפש כל העת את השביל שיסייע לו להמשיך במסלול אל עבר היעד – חזונו האישי. 

כשהנהג יודע לאן פניו מועדות הוא מחפש אמצעי הגעה ליעד שנבחר. הוא מסמן לעצמו מסלול מועדף, אוסף מידע, מגייס משאבים ובסופו של דבר יוצא לכיוון היעד. כמו הנהיגה גם הצעידה המאתגרת אל עבר החזון מחייבת את המתאמן להרחיב את המודעות העצמית שלו, להתגבר על חסמים ולגייס את מרב המשאבים העומדים לרשותו:

עליו להכיר את צרכיו האישיים, את יכולותיו וגם את מגבלותיו. עליו לרתום את ניסיונו הקודם ולנכס לעצמו את הערכים, הנטיות, הכישורים וההצלחות שצבר. זאת ועוד: עליו להאמין ולסמוך על עצמו, לגייס מוטיבציה ובסופו של דבר גם “לעשות מעשה”. למתוח שריר על מנת ליהנות מדרכים חדשות, מחוויות ואתגרים פחות מוכרים לו. וכן: כמו כל נהג גם הוא ראוי לקבל קרדיט. עליו לתת לעצמו אשראי לשגיאות, לטעויות, לקשיים וכישלונות בגין היותו אדם בשר ודם כמוני וכמוך, שלם אך בלתי מושלם.

הקשר האישי, דפוסי התקשורת, הדיונים, השיחות, השאלות והכלים המקצועיים בהם נעזר המאמן האישי כמוהם כ”תחנת הדלק” של המתאמן. הם מאפשרים לו לקחת אוויר ולמלא מצברים, מאתגרים אותו לגייס את מכלול המשאבים האישיים שלו, לתרגל ולחזק את שריריו החלשים ולהתקדם אל הכיוון הרצוי לו. כל אלה מסייעים לו לבחור את המסלול הנכון לו כאן ועכשיו.

הבחירה החופשית ו”החזרה למסלול” מפחיתים את המצוקה שחווה המתאמן בגין הפער בין המצוי לרצוי ומשפרים מאד את הדימוי והביטחון העצמי שלו. תחושת ההקלה ממריצה אותו לפתח את כישוריו האישיים ומעניקה לו הוויה של מימוש עצמי. כל אלה תורמים תרומה נכבדה לרווחה האישית ולשביעות הרצון שלו מחייו. 

לסיכום: תהליך האימון האישי מחזק את תחושת המסוגלות של המתאמן, מעודד ומניע אותו להפיק תוצאות מוחשיות. הוא מזמין אנשים טובים באמצע הדרך” להשקיף אל המסלול שעשו ואל זה שמולם.לאסוף ציוד אישי” של תכונותערכיםכישורים והישגים שצברו ולרגע קט להקשיב, להתבונן ולפגוש את עצמם. לברר מה חשוב להם ולאן פניהם מועדותמה נחוץ להםמה מסייע, מה מעכב ומה מוטב לשנות.למלא מצברים ולנוע הלאה אל השביל אותו בחרו כמחוז חפצם.

למי מתאים האימון האישי?

  • האם גם אתם מרגישים לפעמים תקועים / מבולבלים / מאוכזבים / מתוסכלים? אומרים לעצמכם ש – “חייבים לטפל בנושא” ובכל זאת דוחים את ה”נושא” שוב ושוב?

  • האם אתם נמצאים בפרשת דרכים, צריכים לקבל החלטה או חוששים מפני מעבר או שינוי משמעותי?

  • לא בטוחים מה לעשות עם עצמכם? המתחים והלחצים בחייכם משפיעים על מצב הרוח והתפקוד שלכם?

  • הצורך לשינוי חיובי מלווה אתכם ללא הרף אך אינכם יודעים איך ואיפה להתחיל?

בקיצור, האם גם אתם מחפשים מישהו מקצועי כדי להתייעץ איתו על משהו שמטריד אתכם בתחום האישי, הבין – אישי, המקצועי, המשפחתי?  

ובכן, תאמינו או לא, אבל אתם לא לבד!

כולנו מוצאים לפעמים את עצמנו טרודים בשאלות, מרגישים ספקות לגבי מקומנו בעבודה, במשפחה, במערכות יחסים ובכלל – בחיים. רובנו זקוקים מעת לעת לדחיפה קטנה, למנת עידוד, הקשבה ומילה טובה, ומכאן הכול אפשרי. 

האימון האישי מתאים לכל מי שמתמודד עם שאלות כאלה ונותן מענה מעשי למצבי חיים שונים בעתות לחץ, משבר, שינוי ומעבר.

המאמן או המאמנת מאפשרים למתאמן לדבר ולהקשיב לעצמו – בנוכחותי. כאשר אנחנו מדברים בקול רם ושומעים את עצמנו דרך האוזניים שלנו אנחנו מצליחים לפגוש את עצמנו ולהקשיב לקול הפנימי שלנו. 

שאלות בנושאי אימון אישי

תבלינים מנצחים במטבח הביתי

 

בריאות- מהי?

הגדרת המילה בריאות ע”פ ארגון הבריאות העולמי:
“מצב של תחושת רווחה מלאה (
WELL BEING) מבחינה גופנית, נפשית וחברתית “.

השאירו את התרופות בסיר הכימאי אם אתם יכולים לרפא את החולה בעזרת מזון[היפוקרטס]

 

הנטורופתיה רואה בתזונה לא רק דרך לשמר בריאות ולמנוע מחלות, אלא גם לטפל בהן.

אחת הדרכים בנטורופתיה לשמור על בריאותינו היא בעזרת צמחי מרפא, אך לא תמיד יש צורך ללכת רחוק ולהתחיל לבלוע תוספי מזון.

אפשר להתחיל את המודעות בבית, בהכרת מדף התבלינים.

ידוע שלתבלינים רבים ערך תרפויטי על מערכות הגוף השונות.

אסקור כאן חלק מהם.

כורכום: דלקת מפרקים ניוונית (OA), מחלות מעיים דלקתיות (IBD), סרטן (תמיכה ומניעה).
אי-סדירות מחזור חודשי, בחילותדלקת כיסדרכי המרה, חולשת מערכת העיכול, יתר כולסטרול, יתר קרישות הדם, יתר שומנים בדםכיב פפטי (אולקוס), ליקויים בתפקודי הכבד, מחלות דלקתיות של רקמת החיבור, פינוי רעלים (דה-טוקסיפיקציה), פסוריאזיס, פציעות (חיצוני)שיגדון (גאוט), שיגרון (ראומטיזם).

קינמון:  חום גבוה, קשיי עיכול עם גזים, שפעת והצטננות.
בחילות, הפרשות וגינליות, חולשת מערכת העיכול, חוסר תיאבון (אנורקסיה), יצר מיני ירוד, כאבי מפרקיםשרירים, ליקויים באספקת הדם ההיקפית, נזלת, סוכרת, שיעול ליחתי, שלשול (כרוני), תסמונת המעי הרגיז (IBS), תשישות וחולשה.

רוזמרין: חולשת מערכת העצבים, ליקויים באספקת הדם ההיקפית, תשישות וחולשה.
אלצהיימר, חולשת מערכת העיכול, כאבי מפרקים ושרירים, כאבי עצבים, כושר ריכוז לקוי, לחץ דם נמוך, מגרנה, נוקשות מערכת השלד, נשירת שיער*, שיגרון (ראומטיזם), שיטיון (דמנסיה).

טימין :ברונכיטיס , זיהומים ודלקות במערכת הנשימה התחתונה, זיהומים אקוטיים במערכת העיכול, שיעול ליחתי, דימומים ודלקות בחניכיים (חיצוני).

ג’ינג’ר :בחילות, הקאותקשיי עיכול עם גזים, דלקת מפרקים ניוונית (OA), דלקת מפרקים ריאומטית (RA), זיהומים אקוטיים במערכת העיכול, יתר קרישות הדם, כאבי מפרקיםשרירים, נזלת, צרבת, ריפלוקס, שיעול ליחתי.

שומר: שומר מחמם, משתן, מניב חלב (ולכן מצוין כתה לנשים מניקות) ומחטא. משתמשים ב שומר במצב של קשיי עיכול עם גזים ועויתות מעיים, הפרעות מעיים, כאבים בקיבה עם תחושת שובע ונפיחות, בחילות ושיהוקים.

חרדל: ממריץ חיצוני המאיץ את זרימת הדם באיזור ובכך מרפה כאב שרירים, במצבים של חום גבוה, התקררויות ושפעת

סלרי :במצבים של ראומטיזם, ארטריטיס וגאוט , השפעה משתנת על הגוף ומכאן יעילותם למצבים לעיל, מחטא למערכת השתן.

פטרוזיליה: עשירה ביותר בוויטמינים ובמינרלים, בעיקר ברזל, והיא נחשבת למחזקת הכבד. השפעתה העיקרית היא השפעה משתנת, בשל כך חליטת עלי פטרוזיליה יעילה להמסת אבני כליה כמו-כן ניתן להשתמש בחליטת העלים לטיפול בשעורה ובנפיחות בעיניים.

 חילבה: תורם להורדת רמת הסוכר בדם, כמו-כן יש לה השפעה בהורדת לחץ-דם גבוה, וכן משתמשים בה נגד כאבים, נפיחויות, דלקות מעיים וטחורים.

סומק: מוריד רמות סוכר בדם, מחזק, הרטבת לילה, דליפת שתן, השתנה תכופהדחופה, שלשול (אקוטי), שלשול (כרוני).

ולסיכום,

עם מעט תשומת לב לאיכות המזון ואופן התיבול שלו, נוכל לייעל את תפקודי הגוף השונים ובכך אף לשפר את איכות החיים שלנו.

בברכת בריאות טובה, שירלי ארד, נטורופתית.

תזונה

לחץ דם

לחץ הדם הינו הלחץ (הכוח) אשר מופעל על העורקים , הוורידים והנימים על ידי הדם. לחץ הדם אותו אנו מודדים מתייחס בדרך כלל ללחץ הדם המופעל על העורקים. לחץ הדם המופעל על העורקים הוא הלחץ הנמדד בעורקי גוף האדם המובילים דם לאברי הגוף השונים כמו עורק הזרוע ועורק הרגל. את לחץ הדם אנו מודדים ביחידות של מילימטר כספית (mm Hg).
ישנם שני ערכי לחץ דם – לחץ סיסטולי ולחץ דיאסטולי:
  • את הלחץ  הסיסטולי אנו מגדירים כלחץ הגבוה ביותר אשר מופעל על העורקים בזמן התכווצות הלב.
  • את הלחץ הדיאסטולי אנו מגדירים כלחץ הנמוך ביותר, בזמן הרפיית הלב.
מדדים אלו של לחץ הדם אינם קבועים ועוברים שינויים רבים בין פעימות הלב במהלך היום. ערכים תקינים של לחץ דם עבור אדם בוגר הנמצא בזמן מנוחה נעים סביב לחץ סיסטולי של mm Hg 120 ולחץ דיאסטולי של 80 mm Hg.
קיימים גורמים רבים אשר משפרים את ערכי לחץ הדם במידה והם אינם בטווח התקין, כגון: תזונה בריאה ונכונה, פעילות גופנית ותרופות להורדת לחץ דם. לעומת זאת, ישנם גורמים רבים המעלים או מורידים את לחץ הדם כגון עישון, אכילת אוכל עתיר בשומנים ומלחים, מחלות, מתח נפשי ועוד.

יתר לחץ דם: ללחץ הדם הגבוה ניתן משכבר הימים הכינוי  “הרוצח השקט”, מפני שקורה שהאדם הסובל ממנו לעתים קרובות אינו מודע לבעיתו וכך הוא אינו נותן את תשומת ליבו לבעיה ולא מטפל בה. הסכנה הטמונה בלחץ דם גבוה היא פגיעה מתמשכת בכלי דם כגון הלב, נימי העין, ורקמת העצבים במוח שפגיעה בה עלולה לגרום לשבץ מוחי. פגיעה שכזו בכלי דם הנגרמת כתוצאה מלחץ דם גבוה גורמת לחסימת כלי הדם על ידי טרשת עורקים או לקרע בהם. סיבוכים אלו עלולים לגרום למחלות ואף למוות.
לחץ דם נמוך: לחץ דם נמוך גורם בין יתר הדברים לסחרחורת, בחילות ואף למצבים שמביאים את האדם עד אובדן הכרה. במקרים בהם אדם סובל ממקרה של לחץ דם נמוך כרוני, דבר זה עלול להוביל לעייפות יתר ובעיה ביכולת הריכוז. עם זאת רוב האנשים בעלי לחץ דם נמוך חשים בטוב בדרך כלל וללא תסמינים אלו , וכנראה שהם מוגנים יותר מאחרים לפגיעות השונות של יתר לחץ דם.
צמחי מרפא הוכחו מחקרית כיעילים בהתמודדות עם מחלות ובעיות שונות.

ל “אורח חיים” פורמולה צמחית חזקה במיוחד- PRESSURE STANDARDS, הפועלת ישירות במקרה של לחץ דם גבוה. הטיפול הטבעי מכוון למערכות השונות בגוף האדם המשתתפות בשליטה על לחץ הדם ובשמירה על לחץ דם תקין ומאוזן ברמות הנורמה המותרות. הצמחים המשתתפים בפורמולה מקטינים את נפח הדם, מונעים היצרות של כלי הדם ומרחיבים אותם, ממריצים זרימת דם ועוצרים דימומים. בבחירת מרכיבי הפורמולה נלקחו תמציות של צמחי מרפא בעלי תכונות רפואיות מוכחות, המטפלים במכלול הפרמטרים העלולים לגרום לעלייה בלחץ הדם כגון: תזונה לקויה, סטרס, גנטיקה, מתח נפשי, אורח חיים לא מאוזן ועוד.
לחץ דם גבוה

מבצעי חודש ינואר בקליניקה “מלב אל לב – קן לשינוי”

‎Photo: ‎שלום לכם,<br />
מבצעים חודש ינואר 2013 בקליניקה "מלב אל לב - קן לשינוי":<br />
מפגש NLP בנושא פוביה במחיר מלא ומפגש נוסף המותאם לכם אישית בחצי מחיר: 90 ש"ח הנחה 10 קרדיטים.<br />
מפגש ממוקד בכל נושא שתבחרו ב-50 ש"ח הנחה ו-5 ש"ח.<br />
4 ספרי שירה שלי "מלב אל לב" במחיר 105 ש"ח 5 קרדיטים. לא כולל משלוח. ספר שאפשר לתת כמתנה לאדם אהוב, או למטפל, או לכל מטרה אחרת. אז במקום לחשוב מה לתת, תנו ספר ועודדו את הקריאה בישראל.<br />
הכנת הדמיה אישית לחיזוק והתגברות על קושי מהעולם שלכם במחיר 55 ש"ח מתוכם 5 עמלה חזרה. ההדמיה תועבר לכם בכתב ובהקלטה במייל ותוכלו לשמוע אותה כרצונכם.<br />
שימו לב למבצעים בחנות הקרדיטים.<br />
באהבה טליה‎‎
סרטן

תמיכה במערכת החיסון אצל תינוקות ופעוטות

תינוקות, בשנתם הראשונה חשופים לוירוסים שונים. חשיפה זו חיונית לתפקודה התקין והיעיל של מערכת
החיסון ועדיין, החשיפה האינטנסיבית עלולה להיות קשה עבורם.
מערכת החיסון הינה “חיל המשמר” של הגוף, תפקידה לזהות את הגורמים המאיימים, להתנגד להם
ולהשמיד אותם, חשוב לתת תמיכה שוטפת ומאוזנת למערכת החיסון וזאת על מנת להקל עליה את
העבודה.
חשוב מאד לזכור ולהדגיש – מחלה ואו וירוס הינם חיוניים לתהליך ההתפתחות של הגוף.
סימפטומים כגון: חום, שלשולים, הקאות, פריחות ועוד הם למעשה ניסיונות של הגוף להיפטר מרעלנים
הנמצאים בתוכו. חשוב מאד לאפשר לתהליך להתקיים ולא לעצור אותו. עצירת התהליך תגרום לכך
שהרעלנים יישארו בתוך הגוף ויהוו קרקע להתפתחות מחלות נוספות ומחלות כרוניות.
חיזוק מערכת חיסון בעזרת תזונה:
מתן פרוביוטיקה (חיידקים ידידותיים) – חשיפת הגוף לוירוסים מפרה את מאזן החיידקים במערכת העיכול,
מערכת החיסון נחלשת ולכן, חשוב לספק תוספת של חיידקים ידידותיים לגוף כדבר שבשגרה בעונות
רגישות יותר, במיוחד בזמן מחלה ובייחוד בעת שימוש באנטיביוטיקה. את הפרוביוטיקה נותנים בצורת
אבקה, אותה ניתן לערבב עם מעט חלב-אם, כתוספת מזון בבקבוק, מיץ או לפזר ישירות על האוכל לפעוטות
בוגרים יותר. חשוב לציין כי תינוקות יונקים מוגנים הרבה יותר
תזונה עשירה בסיבים תזונתיים ומזונות טבעיים מלאים כמו דגנים מלאים: אורז מלא, בורגול, שיבולת שועל,
גריסי פנינה, דוחן, בשילוב עם קטניות כמו עדשים בכל הצבעים, שעועית, מאש, חומוס, הרבה ירקות
ותזונה דלה בסוכר מזוקק ובשומן, צריכה לא גדולה של חלבון ושתייה מוגברת היא אופטימלית לתפקוד תקין
של מערכת החיסון.
מומלץ להפחית מזון יוצר ליחה כגון מוצרי חלב פרה, בוטנים, שוקולד, פירות הדר [חוץ מלימון ואשכולית].
דוגמאות למזונות תומכים למערכת החיסון:
הם פירות וירקות טריים C מזונות עשירים בנוגדי חימצון וויטמין – C אנטיאוקסידנטים בייחוד ויטמין 
כמו קיווי, גויאבה, דובדבנים, פלפל אדום, ירקות ירוקים עליים, ברוקולי, כרוב, כרובית ועוד..
קרטנואידים – הינם נוגדי חמצון רבי עוצמה, הם קבוצה של פיגמנטים הנמצאים בירקות ובפירות צהובים וכתומים, הקרטנואידים תומכים בפעילות אנטי-סרטנית ושומרים על תפקודה התקין של
המערכת החיסונית, מזונות העשירים בקרטנואידים: בטטה, דלעת, גזר, דלורית, מנגו ועוד..
פלבנואידים – נוגדי חימצון המצויים בעיקר בפירות ומקנים להם את הצבע האדום והסגול, הם בעלי פעילות אנטי דלקתית, אנטי ויראלית, אנטי סרטנית ואנטי אלרגית. מקורות במזון: פירות יער:
אוכמניות, חמוציות, דובדבנים, רימונים, זרעי ענבים, בצל ועוד..
חיזוק מערכת חיסון בעזרת צמחי מרפא: תמיכה במערכת הנשימה: סמבוק שחור, תימוס וולגריס,
אלתיאה….
תמיכה במערכת החיסון: שורש אכינצאה, שוש קרח, אסטרגלוס (קדד סיני), ג’ינסנג סיבירי, ויתניה משכרת
ועוד.
חליטת סמבוק שחור לטיפול בתופעות השפעת, חום וסינוסיטיס:
לקחת כפית גדושה של פרחי סמבוק (צהובים) להוסיף לכוס מים רותחים, להניח צלוחית מעל ולהמתין
כעשר דקות, לסנן ולקרר. ניתן לשתות במהלך היום, רצוי על קיבה ריקה.
ניתן גם להשיג בטינקטורה – מיצוי של הצמח באלכוהול או בסירופ כחלק מתרכובת.
פרחי הסמבוק השחור
חיזוק מערכת חיסון בעזרת שמנים ארומתרפיים: תמיכה במערכת נשימה כגון: שיעול, ברונכיט, סטרידור
ועוד :
ניתן להוסיף למבער בחדר, להדליק כ 10- דקות לפני שהתינוק מוכנס לחדר,
צורה נוספת – באמבטיה, לערבב מספר שמנים ולהושיב את הפעוט כ 5-10 דקות,
בנוסף- מריחת שמן על הגוף.
שמנים מומלצים: קמומיל רומן, לבנדר, ניאולי, אורן, אקליפטוס רדיאטה, רבנסרה, תימוס לבן ועוד.
הכנת “שמן – קסם” לשיעול (מינון לגילאי שנה) : שמן בסיס שקדים מקדמיה 50 מ”ל ועשר טיפות שמנים
ארומתרפיים: תימוס לבן, קמומיל רומן, לבנדר , אקליפטוס רדיאטה וניאולי, למרוח פעמיים ביום על הגב
ובית החזה.
טיפול בנרות הופי: טיפול אינדיאני עתיק יומין: דלקת האוזן התיכונה, סינוסיטיס, נוזלים באוזניים ועוד.
לאחר עשרות טיפולים שבהם טיפלתי בתינוקות וילדים, ניתן לראות הקלה כמעט מיידית בהפחתת
סימפטומים של כאב וגודש במערכת נשימה עליונה.
מניסיוני האישי, ניתן למנוע ניתוח “כפתורים” לתינוקות ופעוטות הסובלים באופן כרוני מדלקת האוזן
התיכונה ע”י טיפול בנרות ושילוב של תזונה נכונה, הטיפול נעים ובעל אפקט מרגיע ומשכך כאב.
טיפול בנרות הופי
רפלקסולוגיה- מגע מרפא
מגע רגוע ואוהב של הורה בילדו, הינו חשוב מאין כמוהו, במיוחד בקצב המהיר החיים המודרניים…
ילדינו חשים במתחים ובלחצים בחיינו.הם יבטאו זאת בדרכים שונות, אשר לרוב כלל לא נקשר אותם אלינו ובודאי
נחשוב שהילד פשוט חולה, פוחד או עייף.
המגע בכפות הרגליים מאפשר הפסקה ורגיעה מכוונת. רצוי לעשותו בסופו של יום – לפני השינה, אך כמובן כל שעה
ונגיעה מבורכים! ניתן תוך כדי המגע, לדבר בקול נעים, רגוע, לשיר שירים נעימים…
מגע מלא בין כף היד שלנו לכף רגלו של התינוק פעוטילד, רצוי שנחמם מעט את כפות הידיים שלנו.
פתיחת איזור בית החזה (כרית כף הרגל) בתנועות מניפה. כך נאפשר פתיחה וזרימה טובה יותר של מערכת הנשימה,
אשר מקלה מאד במצבי הצטננות, ליחה, ומחלות חורף בכללותן (איזור הריאות)
בתנועות מעגליות נעבור על כריות האצבעות-סינוסים
סחיטה בין אצבעות הרגליים מבפנים החוצה- מעלה ניקוז לימפטי- טוב במצבי גודש מערכת נשימה עליונה.
מקלעת השמש – מרכז עצבי מרכזי בכל טיפול רפלקסולוגי. נתחיל בעיסוי עדין נגד כיוון השעון לשחרור מתחים, כעסים
ופחדים. ונעבור לעיסוי עם כיוון השעון להרגעה והטענת אנרגיה.
סיבוב עדין באזור מעיים דקים- הרגעת המערכת ותמיכה במערכת חיסון דרך מערכת העיכול.
נוריד את כל האנרגיה מהראש לכיוון הרגליים במטרה להוריד עומס מחשבה ולהביא את הילד לרגיעה מאירועי היום.
כיוון העיסוי מהאצבעות (כל אחת בנפרד) כלפי מטה עד לאזור העקב, בלחיצות של זחל.
ולסיום כשהילד כבר רגוע ונינוח, ייתכן ואף נרדם, נרים קלות את כפות רגליו, כך שכובד המשקל יהיה על ידינו. נאחז את
העקב בחיבוק. זו אחת האחיזות הנפלאות להעניק תחושה של ביטחון. העקב מסמל את הבית. בית שיש בו אהבה, מגע
והקשבה, נותן לילד תחושה שהוא רצוי, אהוב, מוגן.
תרופות סבתא:
תרופת סבתא לדלקות אוזניים :
שמן זית, שן שום כתושה, שמן לבנדר, שמן עץ התה. ניתן לחלוט פיגם מצוי (רוטה) ולהוסיף לתערובת.
תרופת סבתא להצטננות :
*מרק עוף – להוסיף שום, בצל כמון וכורכום.
*מי מלח – התרופה היעילה ביותר לתינוקות ולפעוטות: לשים בכוס מים פושרים כפית מלח. לטבול מקל
לניקוי אוזניים בתמיסה ולשים באף זה מחטא ומפחית את הגודש באף.
*בצל – מכניסים חתיכות בצל לתוך כותש שום, סוחטים כמה טיפות על גבי פיסת צמר גפן תוחבים אותו
לנחירי הילד, אפשר רק לנחיר אחד וזה ישפיע כבר גם על השני, אם הילד מסרב אפשר לתת לו רק להריח.
הבצל טוב גם למצב דלקתי יותר שבו הנזלת סמיכה וירוקה, שכן אז האף יפתח לאחר שהנזלת תיהפך
לדלילה, כי המטרה בריפוי הטבעי תמיד לעודד הפרשה ולרפא את הרירית.
לתינוקות קטנים במיוחד שעדיין יונקים הנזלת הוא מטרד במיוחד ולכן יש לטפל תוך התחשבות ברגישותו
של התינוק. אפשר לחתוך בצל לחתיכות קטנות ולשים ליד המיטה כל הלילה. אדי הבצל יתפשטו ויקלו.
תרופת סבתא לשיעול – בצל ודבש ( מעל גיל שנה וחצי )
אני חותכת בצל גדול לקוביות בינוניות, מכניסה לקופסה ומכסה בדבש (חשוב שיהיה דבש איכותי שלא עבר
חימום.) וסוגרת עם מכסה למספר שעות. את הנוזל שנוצר אני נותנת לילד כל שעתיים שלוש במינון משתנה
לפי גיל הילד.
*שתייה מרובה – חשוב לשתות מכיוון שהגוף מאבד נוזלים, זאת בשל ליחה מרובה. השתייה גם עוזרת לגוף
להתנקות מרעלים ופסולת.המלצה שלי- חליטת צמחים של קורנית.
תרופת סבתא לחום – טובלים גרביים במעט חומץ (ממש מעט) וגורבים, לעשות עיסוי עם חומץ בכפות הרגליים.

מה כדאי שיהיה ב”ארון התרופות” :
פרוביוטיקה אבקה
באבקה C ויטמין
פרחי סמבוק שחור סירופ המכיל פרחי סמבוק שחור
שמן עיסוי שמנים לתמיכה במערכת הנשימה
מבער
סינרג’י להורדת חום ( מוצר של שלוס )
תרסיס אנטי ספטיק ( על הבגדים, בחלל החדר )
טיפות אוזניים LRS
*שמן להרגעת גירויים מסביב לעיניים
ליקופאודר
שמן אתרי לבנדר
נרות הופי
חמאת שיאה
*שמן לכאבי קוליק
*טיפות לכאבי קוליק
סטרימר (מי מלח )
*בעיקר לתינוקות רכים

לסיכום,
תחזוקה טובה יכולה לתמוך בגוף בזמן מחלה ולהקטין בצורה משמעותית את משך וחריפות המחלה
כנטורופתית מוסמכת, אשמח לייעץ ולענות על כל שאלה בטלפון

052-3228677

בברכת בריאות טובה
שירלי ארד
נטורופתית

זיהומים ויראליים
עוד מאמרים!